TrygFonden støtter kampen mod mobning i børnehåndbolden

Kronprinsesse Mary og håndboldsstjernen Mikkel Hansen sætter nu ind mod mobning i børnehåndbold. TrygFonden støtter samarbejdet økonomisk.

Mary Fonden og MH24 – Foreningen Mikkel Mod Mobnings fælles initiativ mod mobning i børnehåndbolden får nu støtte fra TrygFonden, der bliver økonomisk samarbejdspartner for perioden 2016-2017.

De to organisationer er i samarbejde med Red Barnet, ungdomslandsholdstræner Claus Hansen og praktikere fra udvalgte håndboldklubber i øjeblikket i gang med at udvikle et program, der bl.a. skal gøre det nemt og sjovt at styrke fællesskabet blandt 6-12-årige håndboldspillere og på den måde forebygge mobning og eksklusion. Planen er, at det nye initiativ skal være klar til udrulning i alle landets håndboldklubber inden årets udgang.

Mary Fonden og TrygFonden har tidligere samarbejdet om trivsel i fritidslivet. I 2013 lancerede fonden sammen med Red Barnet og DBU Klubfidusen til fodbold med støtte fra TrygFonden.

Vi har masser af gode fælles erfaringer med os fra fodboldbanen, og vi er derfor meget glade for, at TrygFonden også vil være med til at sætte fokus på fællesskabet og forebyggelse af mobning i en anden stor børnesport i Danmark,” siger Mary Fondens direktør Helle Østergaard.

Vi vil rigtig gerne have børn til at dyrke sport i deres fritid, både fordi det er sundt og fordi holdsport styrker deres sociale kompetencer. Derfor er det også vigtigt, at foreningerne og klubberne er parate til at skabe god trivsel og forebygge mobning og ikke kun fokuserer på det sportslige, hvis børnene skal trives og blive ved med at have gode oplevelser med deres sport," siger direktør i TrygFonden, Gurli Martinussen.

Trivsel er et af TrygFondens tre kerneområder og donationen til Mary Fonden og MH24s fælles initiativ mod mobning i børnehåndbolden er et led i TrygFondens samlede arbejde for, at flere kan indgå i positive fællesskaber i hverdagen.